Samen sterk:
deze wondernemers gaan ervoor

Webshop Mamzel roept op om mekaar ‘blijmakers’ te sturen

“Stuur in deze tijden van isolement cadeautjes naar mekaar. Dat kan ook via onze webshop: kies iets uit, en wij zorgen dat het op het juiste adres bij je familie of vrienden terecht komt. Mooi verpakt, met een ‘blijmakerskaartje’ en een persoonlijke boodschap.”

Aan het woord is Kim Severy (40) uit Hasselt, zaakvoerder van Mamzel. “Normaal halen we 80 procent van onze omzet via de Mamzelparty’s. Dat gebeurt via zo’n 40 Mamzellen die onze producten voorstellen bij u thuis, en dat in heel Vlaanderen. Maar dat is natuurlijk allemaal weggevallen. Nu kiezen we resoluut voor onze webshop. We willen mensen laten voelen dat ze ook tijdens deze tijden van isolement niet alleen staan. Dat er anderen aan hun denken, door een kleine attentie te laten bezorgen bijvoorbeeld."


“De postbode die onverwacht bij je aanbelt, met een mooi verpakt cadeau dat iemand aan jou laat bezorgen via een lokale webshop. Wat is er in deze tijden van isolement nog fijner?”

"Wat is er fijner dan een cadeautje te krijgen als je het niet verwacht. Als de postbode aanbelt met ons mooi verpakt geschenk, val je dus soms letterlijk uit de lucht. We doen, meer nog dan anders, moeite om alles feestelijk te verpakken met confetti en een persoonlijke boodschap. Het is hartverwarmend. En ook een vorm van zorgen voor mekaar."


“Stuur eens een cadeautje naar iemand die je wil blij maken in deze tijden van isolatie”

"Mensen laten nu bijvoorbeeld een cadeau uit onze webshop bezorgen aan iemand die jarig was omdat er geen feestje kan gegeven worden. Of om een vriendin of collega te laten weten ‘ik denk aan je’. Of aan hun grootouders, als steun om het vol te houden, in deze ‘blijf in uw kot dagen’. Aan iedereen eigenlijk die je wil blij maken in deze tijden. We bundelen onze verzendingen vanuit Lummen twee dagen per week, en alles gebeurt natuurlijk volgens alle voorschriften en richtlijnen qua hygiëne en social distancing.”


Isolement


Kim weet ook waarover ze spreekt, en ervaart nu zelf bijna dagelijks hoeveel deugd het doet om kaartjes te krijgen, of kleine attenties, nu ze thuis zit en behandeld wordt tegen borstkanker.


“Als je iemand een geschenkje laat bezorgen via een lokale webshop, steun je meteen ook het winkelhieren, het lokaal winkelen dus.”

“Door die ziekte was ik geïsoleerd. En nu opeens is iedereen geïsoleerd. Ik heb zelf kunnen ervaren hoe fijn het is om opnieuw contact te krijgen met mensen die je jaren niet meer zag of hoorde. Vandaar dat ik ook heel blij ben dat het aanslaat, onze oproep om via Mamzel geschenken aan mekaar te laten bezorgen. Zeker ook omdat je zo het winkelhieren steunt, het lokaal winkelen, want we zijn een op en top Belgisch bedrijf.”


Mamzellen


De Mamzellen zelf kunnen nu even niet aan de slag. De geplande kickoff-meeting met allemaal nieuwe producten, merken en ontwerpers is een mini-versie geworden via Zoom. “Maar de volgende weken gaan we online opleidingen en coachings geven. Voor onze Mamzellen en mezelf een houvast en energieboost. Zo staan we klaar voor de toekomst.”


www.mamzel.eu


Deze pagina's zijn geschreven door MH BrandStudio voor SD Worx & Xerius.
De inhoud van deze pagina's valt niet onder de verantwoordelijkheid van de redactie.