Samen sterk:
deze wondernemers gaan ervoor

Brugse ICT-bedrijven breiden ondersteuning aan zorgsector fors uit

De Brugse ICT-bedrijven PraktijkCoach en CareCoach bieden al vele jaren ICT-ondersteuning aan de medische sector. Vandaag worden deze bedrijven geconfronteerd met een sterke toename van de vraag. Om die reden beslisten ze om hun dienstverlening uit te breiden.

Nu onze (para)medici en zorgverleners dag en nacht in de weer zijn om samen te strijden tegen het coronavirus, is het belangrijk dat ze daarbij in alle facetten zo goed mogelijk gefaciliteerd worden. Je wil als arts in volle hectiek liever niet geconfronteerd worden met ICT-problemen. En als dat toch het geval is, dan is het belangrijk dat die problemen zo snel mogelijk van de baan geraken.


Johan Uvin en Jonas Delagrange van PraktijkCoach en CareCoach schakelden de afgelopen dagen alvast een versnelling hoger in hun ICT dienstverlening aan artsen. Johan Uvin: “Onze helpdeskbeschikbaarheid is in normale omstandigheden al zeer ruim. Namelijk van 8.30 tot 22 uur non-stop, en ook op zaterdagvoormiddag. Door deze crisis hebben we besloten om het volledige weekend open te blijven en dit van 8 tot 20 uur.”


Geruststelling voor artsen


Het is dan ook drukker dan ooit bij PraktijkCoach. Johan Uvin: “Door de drukte in de huisartsenpraktijken is het op dit moment ook bij ons alle hens aan dek. Onze medewerkers draaien op volle toeren, onder meer omdat softwareproviders hulp kunnen gebruiken bij het verwerken van alle telefonische vragen. Hun lijnen raken overbelast en wij nemen dan de calls over.


"De uitbreiding van onze beschikbaarheid is een geruststelling voor artsen."

Maar de afgelopen dagen kregen we bijvoorbeeld ook de vraag van een huisarts die zelf besmet raakte met het coronavirus en vanuit thuisquarantaine dringend een telefonieonderdeel nodig had. In dat geval gaan we gewoon zelf ter plaatse. Die service blijven we nu bieden. Samen met de uitbreiding van onze beschikbaarheid tijdens de week en het weekend, kunnen we tegemoet komen aan de stijgende vraag naar ondersteuning. En dat is echt een geruststelling voor veel artsen en wachtposten.”


Levensreddende ondersteuning


Ook de vijf extra huisartsenwachtposten die onlangs in ons land in het leven zijn geroepen, en uitgerust werden met de wachtpostsoftware van Mediris (firma Mediportal), konden technische ondersteuning gebruiken.


"Het is alle hens aan dek. Ook bij onze werknemers, maar we krijgen veel appreciatie voor onze inspanningen."

Johan Uvin: “We hebben ons volledige team gemobiliseerd. De artsen die in die nieuwe wachtposten aan het werk gaan, zijn immers niet altijd vertrouwd met het wachtpostsoftwaresysteem. Maar we ondervinden geen noemenswaardige problemen en konden iedereen op weg helpen. En dat zorgt ook voor dankbaarheid langs de kant van de betrokken artsen. Zo vertelde een arts ons dat onze dienstverlening evenzeer levensreddend is. En da’s een heel mooi compliment.”


www.praktijkcoach.be www.carecoach.be

Deze pagina's zijn geschreven door MH BrandStudio voor SD Worx & Xerius.
De inhoud van deze pagina's valt niet onder de verantwoordelijkheid van de redactie.